Vánok požehnania

Vánok požehnania

Kniha Vánok požehnania do vášho života prinesie novú nádej. Čítanie svedectiev ľudí, ktorí žijú v rovnakej krajine ako my má trochu inú váhu. Možno hrdinov z knihy aj spoznáte a budete na nich hrdí, že dokázali vyrozprávať svoj príbeh. Kiežby podobných kníh o svedectvách našich krajanov bolo viac, kiežby malo stále viac ľudí odvahu podeliť sa, pozdieľať! Tieto príbehy sú veľkou oslavou nášho Boha, nášho nebeského Otecka, ktorý veľmi miluje svoje deti a dokazuje im to každý deň. Vnímate to tiež? Cítite nekonečné milosrdenstvo, cítite jeho hlbokú lásku? Ak ju nevnímate, možno ste si len nevšimli jeho nežné spôsoby, ktoré môžete vďaka tejto knihe odhaliť.

„No Boh je vo svojich sľuboch verný…On nám dáva nádherný život, ktorý má byť preniknutý jeho odpustením a láskou.“

Kniha obsahuje dvadsať krátkych príbehov a každý z nich vypovedá o Božej veľkosti. Niekedy stačí jeden, aby vám rozjasnil deň, inokedy (hlavne v tie ťažšie dni) som siahla po viacerých. Hoci ma niektoré zaujali menej, o iných by som si rada prečítala aj celú knihu, pretože ma veľmi zaujali. V pár príbehoch som mala pocit, akoby som čítala o sebe a svojom živote. Možno aj fakt, že ide o svedectvá „našich“ ľudí spôsobí, že začneme všetci viac vnímať všetky zázraky, ktoré sa okolo nás dejú dennodenne.

„Dodnes som hlboko presvedčená, že to bol silný Boží dotyk. V tých chvíľach, keď som cítila slabosť a beznádej, prihovoril sa Boh takou jasnou rečou, že o tom niet pochýb.“

Knihu Vánok požehnania som čítala s úžasnou ľahkosťou. Príbehy iných ľudí mi pripomenuli mnohé momenty, ktoré som zažila sama. Niekto vníma rôzne Božie zázraky ako dobré náhody, ktoré sa mu stali v tej správnej chvíli. Nie sú to však náhody, ale Božia starostlivosť. Boh nám dáva to, čo potrebujeme v ten správny čas. Veľakrát sami prosíme o niečo pre seba i pre našich blížnych, no Boh nám nedá hneď, o čo prosíme. On totižto najlepšie vie, či to vôbec potrebujeme, či by nám bolo na osoh vypočutie prosby. Boh vie presne, kedy sme pripravení prijať jeho dary. Niekedy však Boh splní naše prosby mnohonásobne viac, lebo nás miluje veľkým otcovským srdcom, ktoré nepozná hranice v dávaní.

„Už len moja existencia tu na zemi je pre Ocka vrcholom mojej dokonalosti a miluje ma láskou nezištnou, nekonečnou a vášnivou.“

Pri čítaní knihy som si tiež uvedomila, že nie vždy sa cítime hodní prijať Otcove dary. Naše pády, naše hriechy nám často bránia prijímať s radosťou, čo nám s láskou dáva. Musíme si však uvedomiť, že napriek všetkému, čo sme v minulosti urobili alebo urobíme, Boh nás neprestane milovať. Prajem nám všetkým, aby sme dokázali svedčiť nášmu okoliu o zázrakoch, ktoré Boh vykonal v našich životoch.

„Život s Bohom sa nedá improvizovať. Žiť s ním znamená žiť v jeho prítomnosti, ponorený v jeho láske a vo vzťahu, aký si vie vytvoriť len on s každým, kto o to stojí.“

Ak vás moja recenzia na knihu Vánok požehnania zaujala, môžete si ju kúpiť na kumran.sk. Ak vás zaujali knihy s krátkymi svedectvami ľudí, odporúčam vám tiež Keď Boh robí citronádu, Kvapky požehnania a Malé príbehy.

Kolektív autorov. Vánok požehnania. Prvé vydanie. Kumran.sk 2018. 160s. ISBN: 978-80-89993-00-0