Svorka pri Vrchu kráľov

svorka pri vrchu kráľov

Ak hľadáte vhodnú knižku pre deti či teenagerov, ktorí obľubujú fantasy, akčný dej a neznášajú nudné opisy čohokoľvek, tak určite siahnite po knihe Svorka pri Vrchu kráľov. Táto kniha rozhodne nikoho nebude nudiť. Čitateľ skočí do deja a knihu už nebude chcieť pustiť z rúk. Je to zaručene jedna z tých, ktoré „zhltnete“ za pár hodín.

Hneď v úvode musím povedať, že ma šokoval vek autorky, ktorá je len o 5 rokov staršia od môjho syna. Zatiaľ som nemala príležitosť čítať knihu od takého mladého autora. Ešte viac som bola prekvapená, keď ma kniha tejto mladej autorky pohltila tak, že som ju popri všetkom, čo ako mama robím, stihla prečítať v priebehu troch dní!

Musím priznať, že práve žáner Fantasy literatúry zo mňa urobil vášnivú čitateľku akýchkoľvek kníh. Práve preto som vždy rada, keď sa ku mne dostane nejaká kniha plná fantastických bytostí a tiež dej, ktorý mi dovolí uletieť ďaleko mimo reálneho sveta. Svorka pri Vrchu kráľov medzi ne jednoznačne patrí!

Hlavná hrdinka Ella Legio Volkonská je hneď v úvode unesená zvláštnymi ľuďmi v maskách. Dostane sa na tajomný hrad, v ktorom sa dozvie o svojom živote veci, ktoré všetko od základov zmenia. Doteraz viedla Ella relatívne nudný život, počas ktorého nemala veľa priateľov. Všetko sa však zmenilo ako mávnutím čarovného prútika. Tých zmien je toľko, že sa nebude stíhať čudovať. Zrazu sa zoznamuje s novými miestami, ľuďmi, zvláštnymi tvormi a dokonca aj s mágiou! V novom svete zažíva so svojimi staro-novými priateľmi aj množstvo skúšok, ktoré preveria ich odvahu, odhodlanie a charakter.

Môj prvý dojem z obalu nebol veľmi pozitívny, zdal sa mi jednoduchý a detský, no ja nie som cieľová skupina 🙂 . Avšak môj takmer dvanásťročný syn, hneď ako ju zbadal, reagoval nadšene: „Mami, čo to máš za knihu? Keď ju zrecenzuješ, môžem si ju aj ja prečítať?“ 🙂 Keďže však málokedy súdim knihy podľa obalu, pustila som sa s chuťou aj do Svorky pri Vrchu kráľov.

Už po prvých pár kapitolách som bola príjemne prekvapená. Dej je super dynamický! Kapitoly sú primerane dlhé a ich zakončenie je napínavé, takže ma nútili čítať ďalej! Hlavné postavy zažili množstvo dobrodružstiev, ktoré si viem predstaviť aj trošku viac rozvinuté. Hoci ma niekedy opisy v knihách nudia a musím sa cez ne prelúskať, tu by sa mi nejaké pýtali. Dej ide niekedy tak rýchlo, že som nestíhala vnímať zmeny, ktoré hrdinovia zažívajú. Mladá autorka Ema Novotná vymyslela skvelý príbeh, ktorý by sa podľa môjho názoru dal rozdeliť na viac kníh.

Prekvapilo ma, že dej neskončil už po druhej časti, tam by sa mi to najviac hodilo. No Ema Novotná je zrejme samé prekvapenie a nezakončila príbeh ako väčšina autorov. Dej knihy o pár kapitol predĺžila a načrtla zaujímavé pokračovanie. Jej príbeh a hrdinovia si ďalší diel jednoznačne zaslúžia. Myslím, že touto knihou si Ema získa fanúšikov nielen z rady mladších ročníkov, ale aj dospelých čitateľov.

Úryvok z knihy:

„Pri Alexovi však moje myšlienky stáli najviac. Pokúšala som sa prísť na to, prečo sa mi jeho meno, výzor aj vystupovanie videli povedomé. Dokonca aj ten jeho úsmev, ktorým sa ma snažil povzbudiť, aj keď sám na tom nebol práve najlepšie. Ale aj on vyzeral, akoby niečo vedel. Celý čas, čo sme utekali lesom, si ma prezeral. Až mi to prišlo nepríjemné. Verila som, že nech sa bude ďalej diať čokoľvek, ešte sa stretneme. Neviem, ako dlho som tam len tak sedela, kým sa spoza stromov nevynorili útočníci na Dawnov zámok. Niektorí podopierali či niesli ranených. Chcela som pohľadom nájsť Alexa a Lucasa, ale márne. Postupne som už nevydržala pohľad na toľko rán a odtiahla sa od okna. Ľudia zaplnili celý vrtulník, mňa si však nikto nevšímal. Všetci mali vlastné starosti.“

NOVOTNÁ, EMA. Svorka pri Vrchu kráľov. Bratislava. 2022. Mayor. 268s. ISBN: 978-80-99994-05-9