Nasledovanie Márie

Nasledovanie Márie
3.5/5 - (2 votes)

Pociťuje túžbu napredovať v duchovnom živote? Ak áno, nasledujte Krista a Máriu, ktorých život je najviac hodný toho, aby boli vzorom. Kniha Nasledovanie Márie vám lepšie priblíži život tejto jedinečnej ženy a matky. Myšlienky v nej sú veľmi hodnotné a obohatia váš život. Tomáš Kempenský v tomto diele rozpráva o Panne Márii veľmi vznešene a úctivo. Už po prvých stránkach som až citeľne vnímala hlboký obdiv, ktorý ku Márii prechováva. A aký postoj prechovávate k Márii vy?

„Vo svete, v ktorom slovo hriech už takmer stratilo význam, sa dobro relativizuje a zmysel života sa zdá iba utópiou. Vo svete, ktorý už neverí v čistotu sa nám môže rozjímanie nad Máriou stať chlebom na ceste a hlboko naplniť náš život.“

Nasledovanie Márie zadná obalkaOtvorene vám poviem, že po knihe Nasledovanie Márie som siahla preto, že prvá kniha od Tomáša Kempenského Nasledovanie Krista si ma veľmi získala. Čítam ju v podstate stále, pretože vždy, keď ju náhodne otvorím, prehovorí ku mne Boh a odpovedá na otázky, ktoré si kladiem vo svojom srdci. Bola som veľmi prekvapená, že o novej knihe som sa dozvedela až teraz, keďže autor týchto fascinujúcich kníh žil v štrnástom storočí. Toto „nové“ dielo sa však ukázalo v takejto forme až potom, ako sa Romolo Sbrocchi rozhodol spojiť štyri knihy od Tomáša Kempenského do jedného celku pod názvom Nasledovanie Márie.

„Matka: Počúvaj moje rady, nasleduj môj príklad a tvoja duša nájde útechu.

Hoci je kniha malého vreckového formátu, nie je to kniha, ktorú by ste prečítali za pár dní. Texty v nej sú hlboké, miestami až kontemplatívne. Ich čítanie je ako zbieranie drahocenných perál, ktoré spolu vytvoria nádherný šperk. Miestami sa mi síce čítalo ťažšie, ale určite neľutujem čas strávený pri tejto knihe.

„Dieťa: Aké úžasné slová naplnené nebeskou slasťou! Aký vznešený hlas, ktorý z výšok zostupuje k nám sťa nebeská holubica! Prináša silu hriešnikom a slávu spravodlivým. Aká nebeská hudba, ktorá rúca beznádej!“

Ako som už spomínala, kniha je zložená zo štyroch kníh s príhodnými názvami: Stretnúť Máriu, Spoznať Máriu, Milovať Máriu a Vzývať Máriu v modlitbe a piesni. Potešilo ma, že na jej konci je v prílohe aj Modlitba svätého ruženca a Krížová cesta, ktoré jednoznačne patria k Márii. Na knihe ma oslovil aj spôsob, akým chce autor zvýrazniť fakt, že my všetci sme Máriinými deťmi. Matka zhovárajúca sa so svojimi deťmi, ktorá im nielen radí, ako majú správne žiť, ale najmä utešuje slovami lásky v ich každodenných trápeniach. Mária je matka, ktorá je tu pre všetkých, kedykoľvek to potrebujú.

„Preto kamkoľvek ideš, kamkoľvek kráčaš, kdekoľvek sa zastavíš či usadíš, vzývaj Ježiša a Máriu, jeho láskavú Matku. S láskou opakuj tieto zbožné slová: „Pane, Bože môj, veď ma po svojich cestách.“

Želám všetkým, aby sa vydali cestou Nasledovania Márie, našej a Kristovej milovanej matky.

Ak vás moja recenzia na knihu Nasledovanie Márie oslovila, môžete si ju kúpiť na zachej.sk