Maliarova dcéra

Maliarova dcéra
5/5 - (5 votes)

Kniha Maliarova dcéra, na ktorú som sa veľmi tešila ma zaujala názvom a obálkou. Dej, ktorý si nás hneď v úvodných stranách získal, nám nedovolí od knihy odísť. Zápletka sa nám môže zdať pre dnešnú dobu banálna, ale pre vtedajšie dievčatá bola zdrvujúca. Zamilujeme si mladú a naivnú Sofiu, v ktorej sa čitateľka môže viackrát nájsť a samozrejme bratov usilujúcich sa o jej priazeň, šarmantného Wesleho a tajomného Stephena.

Román nás vovádza na začiatok 19. storočia, v ktorom to ženy vôbec nemali jednoduché. Spútané konvenčnými pravidlami sa nemohli samostatne rozhodovať, ani svojvoľne vykonávať činnosti bez súhlasu manžela. Mladučká Sofia býva s nevlastnou mamou a otcom, ktorému pomáha v ateliéry. Vychovávaná v čistote a poslušnosti, ako sa na dámu vtedajšej doby a dcéru váženého umelca patrí, sa Sofia zaľúbi do šarmantého Wesleho. Podľahne čaru skúseného mládenca a dostáva sa do situácie, ktorá bola na vtedajšiu dobu spoločensky neprípustná.

A tu na scénu prichádza Wesleho brat Stephen, ktorý sa snaží brata priviesť domov. Namiesto neho nachádza prekrásnu mladú ženu, ktorá nevie čo má vo svojej situácii robiť, pretože Wesley sa odplavil do Talianska, aby sa zdokonalil v maliarstve. Stephen sa snaží nájsť najlepšie východisko zo situácie a Sofiu zachrániť ponukou manželstva. Sofia nechápe ako môžu byť bratia taký odlišní a váha nad Stephenovou ponukou. Wesley bol šarmantný a milý, ale jeho brat Stephen je nevľúdny a nesympatický muž zocelený vojnou.

„Pri jeho nevľúdnom výraze takmer stratila odvahu. Azda dúfa, že ho odmietne a bude môcť skončiť s ňou aj s celou tou nepríjemnosťou? “

Snaží sa brať ohľad na budúcnosť, ktorú si síce takto nepredstavovala, ale musí sa v nej naučiť žiť. Rozhodnúť sa musí rýchlo, a tak pomoc hľadá u svojej priateľky ako aj u Boha.

Mavis jej stisla dlaň. „Možno by si sa mala modliť a požiadať Boha, aby ti to ukázal. “ Sophie prisvedčila. „Takmer sa mi zdá nevhodné prosiť ho o pomoc, keď som ho celé roky ignorovala. Ale priznám sa, že teraz sa modlím ako nikdy predtým. Neviem, či ma počuje, no dúfam, že mi odpustí.“

Miernym negatívom je, že po Sofiinom rozhodnutí sa môže dej zdať trochu predvídateľný, ale po pár stránkach sa nám zamotá a po zvyšok knihy s napätím čakáme ako dopadne. Spoznávame Sofie učiacu sa prežiť a zvyknúť si na novú spoločnosť, Wesleho, ktorý začína prehodnocovať svoj život a snaží sa ho uviesť na správnu mieru. A v neposlednom rade kapitána Stephena, o ktorom sa dozvedáme zaujímavé veci z jeho minulosti aj prítomnosti.

Mne osobne sa román Maliarova dcéra čítal veľmi ľahko. Celý deň som sa nevedela dočkať ako bude príbeh maliarovej dcéry Sofie pokračovať. Tešila som sa, ako ma kniha opäť vtiahne a ja sa ocitnem uprostred prekrásneho Anglicka, v ktorom sa odohráva. Veľmi sa mi páčila Sofia, ktorá sa nám pred očami zmení na krásnu a rozvážnu ženu a tiež som obdivovala boj dvoch bratov o to isté dievča, po ktorom tajne túži skoro každá z nás.

Kniha Maliarova dcéra je vhodná na dlhé zimné večery či dovolenky, keď sa chceme preniesť do Anglicka v 19. storočí a znova sa zaľúbiť.

KLASENOVÁ, Julie. Maliarova dcéra. I527.net 2016. 448s. ISBN: 978-80-89822-10-2