Písací stôl

Písací stôl
4/5 - (5 votes)

Úžasná kniha Písací stôl od Rachel Hauck sa nenechala absolútne zahanbiť prvou knihou Svadobné šaty. Prelínajúce sa deje a sympatické postavy, ktoré bojujú so životom najlepšie ako vedia. Nádherná príroda a prostredie, do ktorého sú príbehy zasadené, robia z románu majstrovské dielo. Tak isto aj Boh, ktorý sa snaží postavám ukázať tú najlepšiu cestu pre život ich neprestane ľúbiť aj napriek pádom a hriešnym zlyhaniam. A do tohto prostredia je zasadený starý a záhadný písací stôl, ktorý môže zmeniť život nejednej osobe… Nechajte sa aj vy očariť dych berúcim románom Písací stôl.

„Pamätajte, slečna Shehornová, nikdy nedovoľte, aby vám niekto ukradol vaše sny. Musíte si ich strážiť celým svojím srdcom.“

Keďže sa prelína minulosť a budúcnosť, dozvedáme sa osudy hneď dvoch hlavných hrdiniek. Mladej a začínajúcej spisovateľke Tenley, žijúcej v New Yorku sa darí a snaží sa napísať svoj druhý román. Tenley má priateľa, s ktorým sa zasnúbi a slávu, ku ktorej jej dopomohli jej spisovateľský predkovia. Druhá hrdinka – Birdie – žije o storočie skôr ako Tenley. Je dcérou zbohatlíka a jej mama rozhoduje o všetkom, čo má robiť. Únik nachádza len v písaní za svojím starým písacím stolom.

„Alebo bola láska len rozhodnutie? Hovorili jej city k Elimu o skutočnej láske, alebo to bolo len dievčenské zamilovanie? Mohla by si vybrať Alfonsa a milovať ho?“

Obidve hlavné hrdinky musia bojovať so svojím životom. Tenley sa presťahuje na Cocoa Beach za svojou mamou, ktorá ju opustila keď bola malá a teraz dostala rakovinu. Tenley sa vysporiadava so vzťahom k mame, snaží sa odblokovať spisovateľský blok a nezaľúbiť sa do Jonasa. Na druhej strane Birdie sa snaží uniknúť rozmarom jej mamy, ktorá sa rozhodla, že ju zasnúbi. Ale Birdie už miluje niekoho iného. Podarí sa Tenley napísať ďalsí hit? Zoberie si Birdie toho správneho muža? Dokáže Tenley odpustiť mame, že ju opustila? Nájde si Birdie cestu k písaniu, alebo sa bude musieť vzdať svojej vášne?

„Buďme k sebe úprimní. Náš čas prišiel a odišiel. Ty si vezmeš inú ženu. Tak prosím, už nehovor o tom, že ma túžiš bozkávať.“

Román Písací stôl ma oslovil už po pár stranách. Na začiatku som sa obávala, že autorka po napísaní knihy Svadobné šaty nedokáže napísať ďalší dobrý román. Ale opak je pravdou. Milujem jej štýl písania a prelínania príbehov, ktoré postupne do seba pomaličky zapadajú. Zamilovala som si obidve hlavné hrdinky a chcela som byť pri nich, keď prežívalí ťažké chvíle. Román som nedokázala odložiť keď som začala písať. Dej sa neustále hýbal, postavy sa vyvíjali a príbeh sa rozuzľoval. Na knihe nedokážem nič vytknúť a rozhodne odporúčam prečítať si ju.

Ak vás recenzia zaujala, knihu si môžete zakúpiť aj s predošlou Svadobné šaty na zachej.sk

HAUCK, Rachel. Písací stôl. Christian Project Support. 2018, 358s. ISBN 9788089793365