Láska spod klobúka

Láska spod klobúka
5/5 - (3 votes)

Kniha Láska spod klobúka mi na prvý pohľad pripadala ako jedná z mnohých lovestoriek v krajšom obale. Dokonca aj počiatočná zápletka knihy mi pripadala známa. No táto kniha v sebe skrýva oveľa hlbšie myšlienky ako len krásny romantický príbeh. Kniha je plná zvratov a prekvapivých odhalení. Harrietin život a zmysel pre česť môžu osloviť každého čitateľa.

Harriet nikdy nepoznala svoju matku. Vychovávala ju teta Jane. A to veľmi zvláštnym spôsobom. Napriek neustálemu sťahovaniu a neštandardnému vzdelaniu bola Harriet pripravená na život dobre. Teta Jane bola totiž podvodníčka, ktorá vychovala Harriet s jedným cieľom, aby z Harriet urobila podvodničku na vysokej úrovni. Harriet napriek opakovaným tetiným návrhom podvody odmietla a začala viesť jednoduchý život.

Harriet mala pocit, akoby ju teta z nejakého dôvodu nenávidela, stále ju vyhľadávala a darčekmi presviedčala, aby sa pridala do podvodov. Harriet však vyhovoval jej pokojný život v obchode, kde pracovala ako klobučníčka. Práve na narodeniny jej pokojný život narušilo nedorozumenie s rozmaznanou zákazníčkou. Harriet kvôli nej prišla o prácu. Každoročne na narodeniny Boha v  modlitbách o niečo prosila.

„Tento rok sa rozhodla, že sa bude modliť za niečo jednoduché, preto poprosila Boha, aby jej poslal to, čo On sám vyberie, niečo, čo sa jej bude páčiť.“

Pán Oliver Addelshaw bol veľmi bohatý mladý muž, ktorý svoje bohatstvo neustále zväčšoval. Jeho najnovší obchodný partner však uprednostňoval zadaných mužov a preto sa rozhodol zohrať pred ním divadielko. Oliver zistil, že dáma, ktorú na tento cieľ vybral je hysterická a navyše sa naozaj túži stať jeho ženou. Narýchlo sa rozhodne pre slečnu Harriet Peabodyovú. Je síce iba klobučníčka, ale má spôsoby dámy a na tento účel to bohate postačuje.

„Slečna Peabodyová bola presne to, čo potreboval. Bola pôvabná, inteligentná a nezdalo sa, že by mala hysterickú povahu, i keď zjavne bola trochu temperamentná.“

Harriet bola ponukou Olivera Addleshawa veľmi pobúrená a spočiatku ju úplne odmietla. Oliver nerozumel prečo odmieta jeho veľkorysý návrh za veľa peňazí. Nikdy sa mu nestalo, že by nedostal to, čo chce. Harriet všemožne presviedčal, no jeho argumenty nemali váhu. Napokon si uvedomila, že je bez práce a je nútená zvláštnu ponuku prijať.

„Zaslúžil si oveľa viac než len facku za jeho pomýlené presvedčenie, že jednoducho len preto, že má plnšie vrecká, by mal každý pritakávať na jeho rozmary.“

Ako dopadne nezvyčajná obchodná dohoda medzi Harriet a Oliverom?
Dokážu sa po uzavretí obchodu vrátiť k starému životu?
Ukáže Harriet Oliverovi, že v živote existujú dôležitejšie veci ako peniaze?

To, že Harriet je veriaca je v knihe ukázané prirodzeným a nenásilným spôsobom. Kniha nie je silným svedectvom viery, skôr ukazuje ako viera v Boha ovplyvnila Harrietin život a rozhodnutia. Ďalšie veľké pozitívum knihy Láska spod klobúka vidím v tom, že hoci je to historický romantický príbeh, neobsahuje žiadne neslušné scény. Vďaka tomu tento krásny príbeh lásky môžeme dopriať aj mladším dievčatám.

Príbeh Láska spod klobúka ukazuje, ako veľa zmôže nenávisť jedného človeka. Často-krát to môže byť dokonca osoba, ktorá je nám veľmi blízka a priamo ovplyvňuje náš život. Harriet však svojím silným charakterom a vierou dokazuje, že aj napriek tomu sa netreba podvoliť a nechať sa podvoliť zlu. Hoci sa z nej teta Jane snažila vychovať bezcharakternú sebeckú podvodníčku. Harriet sa nepoddala a ostala verná svojim princípom, hoci v chudobných pomeroch. Konečné rozuzlenie Harrietinho ťažkého života na mňa urobilo dojem.

Harriet vkladala svoj život do rúk Boha. A práve v najťažších chvíľach života jej bol Boh oporou. Vložme mu do rúk aj náš život. Uvidíme, že aj s nami má dokonalý nečakaný plán.

TURANOVÁ, Jen. Láska spod klobúka. Ver.sk, 2016, 317 s. ISBN 9788089793075.