Pravidlá vraždy

Pravidlá vraždy

Skvelá zápletka, nečakané zvraty, neodhaliteľný vrah, skvelé postavy, toto všetko má v sebe klasická detektívka z anglického prostredia Pravidlá vraždy. Hlavný hrdina Drew Farthering vás neočarí prázdnymi vzdušnými lichôtkami, ale svojím ostrovtipom, iróniou, rozhodnými názormi a zmyslom pre detail. Madeline Parkerová je zase nevšedným odvážnym dievčaťom, ktoré nie je žiadnym krehkým ženským stvorením, ako by ste možno očakávali. Hoci pochádzajú z rozličných miest jedno majú spoločné, milujú detektívne príbehy. Za smutných okolností sa z nich stanú amatérski detektívi po tom, čo spoločne objavia mŕtvolu v skleníku.

Drew neveriacky vyvaľoval na matku oči. „Dočerta, nestrpím ho vo svojom dome, nie to ešte vo vlastnej spálni!“ Schody bral po dvoch, nevšímajúc si matkine prosby, aby sa vrátil a spamätal sa.

Drew Farthering je v skutku zaujímavý anglický džentlmen, ktorý sa rozhodne pátrať na vlastnú päsť a zistiť, kto a prečo zabil v jeho skleníku neznámeho muža. Hoci sa miestna polícia vo veci angažuje ako môže, kriminálny prípad ho láka, pretože prečítal značné množstvo detektívok. S pomocou verného spoločníka Nicka a očarujúcej Madeline Parkerovej sa vydajú pátrať i po najmenších stopách. Očividne na niečo natrafili, pretože vrah podniká ďalšie kroky.

„Na plášť sa čosi vylialo. Drew ho zdvihol z kôpky, aby zistil, či sú aj zvyšné plášte na tom rovnako. Madeline odrazu tlmene vykríkla a on musel schmatnúť lampu, aby ju nepustila na zem. Nevydala už žiadny ďalší zvuk, ale prsty mu bolestivo zaborila do pleca a plytko dýchala.“

Vraždy, zmiznuté dokumenty a vlámania neprospievajú nielen dobrému menu váženej rodiny, ale predovšetkým rodinnej firme. Firma Farlinford sa začína boriť v problémoch, ktoré sú na prvý pohľad úplne náhodné. Dreowe amatérske detektívne úsilie bude odmenené úspechom, pretože odhalí aj to, čo polícia zanedbala. Napriek všetkému podozrieva polícia všetkých, ktorí sa zúčastnili na večierku v sídle Farthering Place. Nevynímajúc Drewa i jeho nevlastného otca. Niekto totiž dokonale využil čas ohňostroju a stopy zahladil tak, že polícia ani Drew sa moc nemajú čoho chytiť. Popri riešení tohto zdá sa nevyriešiteľného prípadu sa začne Drew stále viac zbližovať s Madeline. Teraz stojí pred dôležitým rozhodnutím. Pokúsi sa za každú cenu odhaliť nebezpečného vraha alebo to nechá tak, aby neohrozil rodinu a Madeline?

„Môžete si nad tým všetkým lámať hlavy, a keď vám niečo napadne, rád si to vypočujem, ale vyšetrovanie nechajte na nás. Vyjadril som sa dosť jasne?“

Detektívka Pravidlá vraždy bola príjemným spestrením popri tom, čo sa momentálne na knižnom trhu zväčša ponúka. Ak máte radi detektíva Poirota od A. Christie, určite si prídete na svoje. Hoci je Drew len amatérskym detektívom, je veľmi svojský. Jeho povaha a vecný prístup s nadhľadom dodávajú knihe niečo jedinečné. No nie je to len Drew, kto dodáva tejto knihe určitý šarm. Odvážna Madeline, ktorá napriek dobe a situácii, nie je žiadnou jemnou bábikou. Vďaka tomu čo si v živote zažila, berie život pragmaticky a práve preto má vo svojich prioritách jasno. Svoje presvedčenie a vieru podáva s ľahkosťou, vždy v príznačnej chvíli.

Veľmi oceňujem, ako sa autorke do poslednej chvíle dokázalo utajiť skutočného vinníka. V momentálnej dobe, keď je prístup k obrovskému množstvu kníh, viem zväčša rýchlo predpokladať, ako bude kniha pokračovať i charaktery jednotlivých postáv. V oboch spomínaných ma autorka Julianna Deeringová prekvapila. Dúfam, že sa jej v budúcnosti podarí napísať ešte množstvo podobných kvalitných detektívok.

Ak máte radi akčné knihy s dobrou zápletkou, vrelo vám odporúčam knihy od Dani Pettreyovej a Collen Cobleovej.

Ak vás recenzia na knihu zaujala, knihu si môžete pohodlne kúpiť na zachej.sk

DEERINGOVÁ, Julianna. Pravidlá vraždy. Prvé vydanie. i527.net 2018. 308s. ISBN: 9788089822270