Šľachtická rošáda

šľachtická rošáda
4/5 - (8 votes)

Sága rodu Hawthornovcov

Vydavateľstvo i527.net potvrdilo knihou Šľachtická rošáda, že má „nos“ na skvelé knihy. Román som prečítala na jeden dych. Prečítala som už desiatky historických románov, ale táto zásadne vytŕča z radu. Zápletka, scény aj charaktery postáv autorka skvelo vykreslila. Lady Miranda navonok pôsobí ako ktorákoľvek z mladých dám zo spoločnosti, no pod povrchom je úplne iná. Všetko, čo nemôže prejaviť navonok zapisuje do modrých listov pre vojvodu Marshingtona, ktorého nikdy nestretla, len o ňom čítala v listoch od brata Giffitha.

„Bolo na tom čosi šokujúce, priam škandalózne, a aj preto vzrušujúce. Oslobodzujúce. Drobný skutok rebélie, ukrytý pred očami i všetkými dobre mienenými radami jej matky, ukrytý pred kritikou dokonalého staršieho brata. Samozrejme, že ho nikdy neodošle. Urodzená dáma predsa nikdy nepošle list mužovi, ktorý nie je jej príbuzným. Už len pri napísaní jeho mena mala pocit, že robí čosi nebezpečné.“

Lady Miranda Hawthornová strávila v Londýne už nejednu sezónu, no doposiaľ si nenašla žiadneho manžela. Nieže by mala núdzu o nápadníkov či ponuky na sobáš, no stále nenašla muža, ktorý by chcel ju a nie jej peniaze a pozemky. A hoci si to neuvedomovala, možno potencionálnych nápadníkov odmietala aj preto, že v srdci mala vysnívaného dokonalého muža, ktorý ju vedel vo všetkom pochopiť a prijať takú aká bola. Vojvoda Marshington, o ktorom čítala v bratovych listoch jej bol vo všetkých ohľadoch sympatický a rokmi si ho sčasti zidealizovala.

„Jej list mieri do Londýna. Niekto ho otvorí. Neexistuje spôsob ako takú škandalóznu novinu udržať v tajnosti. Nielenže písala dôverné listy mužovi, s ktorým nebola v žiadnom vzťahu, ale navyše sa priznávala, že žiarli na svoju sestru. Ak aj tento rok mala nejakú nádej na malý spoločenský úspech, týmto to bolo všetko stratené.“

Tajomstvo modrých listov nemal nikdy nik odhaliť a hlavne nie vojvoda Marshington. Všetko sa však zmenilo keď brat zamestnal nového komorníka Marlowa, ktorý sa vôbec nesprával ako obyčajný zamestnanec. To, že sa správal inak ako ostatní zamestnanci by ešte Miranda mohla prehliadať, ale to, že si dovolil prečítať a poslať jej osobnú korešpodenciu, ktorá sa nikdy nemala dostať k adresátovi, to bol už vrchol všetkého.

Román Šľachtická rošáda má v sebe všetko, čo dobrý román má mať. Nedá sa povedať, že je to len historický román, pretože má v sebe aj črty ľúbostného románu a miestami aj kresťanského. Postavy svoje konanie niekedy konfrontujú s Bohom, no autorka to podala tak, že to vyznieva veľmi prirodzene. Niektoré zápletky sú také vtipné, že som sa pri čítaní nahlas smiala. Kniha bola taká skvelá, že si ju v najbližšej dobe plánujem opäť prečítať.

Autorka Kristi Ann Hunterová ma svojim dielom veľmi potešila a dúfam, že ešte budem mať šancu prečítať si niektorý z jej románov.

Zaujal vás historický román Šľachtická rošáda? Daľšie historické romány nájdete na stránke i527.net. Román Šľachtická rošáda si môžete zakúpiť tu: i527.net , Kumran.sk alebo na Martinus.sk