Výnimočná krása

Výnimočná krása
5/5 - (4 votes)

Príbehy z Belmontu 2

Ďalší podmanivý román Výnimočná krása od Tamery Alexanderovej zaujme všetkých, ktorí obľubujú historické romány s hlbším posolstvom. Eleanor Braddocková sa ocitá vo veľmi ťažkej situácii. Po vojne zostala sama s otcom, ktorý ochorel a navyše aj ich finančná situácia je čím ďalej horšia. Je nútená prijať pomoc svojej tety Adelície Acklenovej, ktorá je síce veľmi bohatá, ale aj rozhodnutá svoju neter zabezpečiť spôsobmi proti jej vôli. Celá situácia sa ešte viac zamotá, keď sa Eleanor zblíži s Marcusom Gottfriedom, ktorý vôbec nie je obyčajným záhradníkom, ako sa na prvý pohľad zdá.

Eleanor je veľmi cieľavedomá žena, ktorá si ide za svojím snom. Chcela by si otvoriť reštauráciu, v ktorej by sama varila, a tak sa stala nezávislou a nepotrebovala by pomoc tety ani iného človeka. Napriek tomu, že sa ju snaží jej teta odhovoriť od jej plánu do budúcnosti, hľadá rôzne cesty ako by sa jej sen mohol stať skutočnosťou. Nezmieri sa s prekážkami a naďalej sa snaží. Boh jej však otvára dvere, o ktorých vôbec nevedela, že do nich túži vstúpiť a naplnia jej život oveľa viac ako vysnívaná reštaurácia.

„Nechcela na konci niečo, ľutovať nechcela sa obzrieť späť a vidieť veci, ktoré chcela odvážne zrealizovať, ale nakoniec sa o to nikdy ani len nepokúsila. Nechcela v tomto živote len prežívať. Život chcela žiť.“

Marcus Gottfried prišiel do Ameriky, aby unikol na istý čas pred svojím životom a povinnosťami v Rakúsku. Užíva si tu slobodný obyčajný život. V Nashville sa u Adelície Acklenovej venuje botanike a v meste architektúre. Je rozhodnutý, že pred návratom domov dosiahne v oboch oblastiach veľký úspech. Veľa vecí však nejde podľa jeho predstáv a preto sa často cíti sklamaný. Všetko sa však začne meniť, keď sa zoznámi s Eleanorou. Marcus začne postupne meniť nielen svoje plány, ale začne sa meniť aj on sám.

„Bolo zábavné, ako často sa niečo, o čom si bola istá, že to potrebuje, zmenilo na niečo, čo jej nakoniec vôbec nebolo treba. To, čo bolo naozaj potrebné, bolo úplne niečo iné. Niečo, čo sa dalo získať len dávaním, nie dostávaním.“

Na knihe Výnimočná krása sa mi páčilo veľmi veľa vecí. Úžasné opisy prostredia i postáv ma vtiahli priamo do doby, v ktorej sa príbeh odohráva. Tiež som bola veľmi rada, že názov vystihoval jednu z hlavných myšlienok. Autorka veľmi trefne poukazuje na to, v čom spočíva pravá a výnimočná krása každého človeka. Práve preto môže byť povzbudením hlavne pre tých, ktorí si o sebe myslia, že nedisponujú krásou.

Eleanor sa stala jednou z mojich najobľúbenejších knižných postáv. To, ako odpovedala na Božiu výzvu bolo úžasné! Bola som prekvapená, že nezanevrela na Boha za to, že jej nepomohol splniť sen o vlastnej reštaurácii. Nadchla ma viera a odovzdanosť, ktorou disponovala v krušných chvíľach. V knihe je toho ešte viac, no to už by som prezradila priveľa.

Odporúčam vám aj ďalšie knihy od Tamery Alexanderovej Zašepkaj jej meno, Získaj si jej priazeň a Nezmazateľný dojem.
Ak sa vám zapáčila, môžete si ju pohodlne kúpiť na zachej.sk
A na záver som neodolala a recenziu nechám zakončiť autorkou prostredníctvom citácie zo záverečných strán, ktorá ma veľmi oslovila. Príjemné čítanie.

„…pamätajte, že aj vás stvoril Autor nekonečnej krásy. Krásy, ktorá nevybledne časom alebo vekom, ktorá nehľadá a ani nepotrebuje uznanie od tohto sveta a ktorá skrášľuje i tie najmenšie detaily vášho i môjho života. Boh vás pozná. Vidí vás. Zbožňuje vás natoľko, že vás vštepil do svojho rodostromu – a, áno, dokonca vám aj orezal konáre – a to všetko pre nádej a požehnanie večnosti, ktorú máte stráviť spolu s Ním.“

ALEXANDEROVÁ, Tamera. Výnimočná krása. Prvé vydanie. 2018, 529s. ISBN 978-80-89822-20-1.