Neotrasiteľná nádej

Neotrasiteľná nádej
3.5/5 - (2 votes)

Postavme svoj život na BOŽÍCH PRISĽÚBENIACH

Max Lucado je veľmi inšpiratívnym autorom, ktorý dokáže vo svojich knihách nielen zaujať čitateľov, ale ich aj donútiť zamyslieť sa nad svojim životom. Jeho najnovšia štyridsiata kniha Neotrasiteľná nádej sa veľmi hodí do dnešnej doby, v ktorej mnohí ľudia strácajú nádej. Cítite aj vy, že v mnohých oblastiach vášho života vám dochádzajú sily? Máte pocit, že už viac nezvládnete niesť si svoj kríž a dokonca k nemu dostanete ešte ďalší, ťažší? Tento pocit pozná snáď každý, no nie každý vie, ako to zvládnuť. A presne tomu nás chce Max vo svojej výnimočnej knihe naučiť.

„V Božích očiach máte takú cenu, že sa oplatilo za vás zomrieť.“

Max nás v knihe Neotrasiteľná nádej vyzýva k svedomitej príprave do boja so zlom. Na to, aby sme vedeli odrážať útoky zlého alebo zvládať skúšky, ktoré počas života zakúsime, potrebujeme posilniť sa Božím slovom. Hoci sa nám môže zdať, že pri čítaní nás text neosloví, môže nám prísť na um niekedy neskôr, práve vtedy, keď to budeme najviac potrebovať. Čím viac ho budeme čítať, tým viac nám bude pomáhať. Ak ho však nečítame vôbec a počúvame ho len počas omše, nemôžeme sa čudovať, že  sa v bezradných situáciach cítime beznádejne a nenapadne nám žiadne z Božích prisľúbení, hoci nám ich Boh zanechal nespočetne. Boh nám všetkým bez rozdielu ponúka nádherný život plný neotrasiteľnej nádeje, postavený na Božích prisľúbeniach, vyskúšate to tiež?

„Predstavte si samých seba takých, akých vás Boh túži mať: úplne zdravých a celistvých.“

Musím priznať, že niektoré autorove knihy sa mi čítajú ťažšie, pretože obsahujú tak veľa dobrých myšlienok, že ich musím čítať pomalšie, aby som ich poriadne vnímala. Táto kniha však vo mne už od počiatočných strán vyvolávala veľký pokoj. Kratšie kapitoly sú napísané s ľahkosťou a pôsobia nenútene. Niektoré obsahujú krátke príbehy/svedectvá vďaka ktorým som lepšie pochopila autorove myšlienky. Každý deň bohate vystačíte s jednou, ktorá vám v srdci bude rezonovať.

„Ľudia by pri pohľade na nás nemali vidieť nás, ale obraz nášho Stvoriteľa.“

Čítanie kníh sa stále viac stáva mojou jednoznačnou súčasťou. Čítam takmer počas každej voľnej chvíle, pretože to mi dokáže skvelo prečistiť hlavu. Pred rokmi ma oslovili len romány a skutočné príbehy, tie poučné som brala do rúk veľmi sporadicky, niekedy pochybovačne. Často krát však vidím, že práve mnohé z týchto kníh si ma nájdu v pravý čas. Kniha Neotrasiteľná nádej k nim jednoznačne patrí.

Na knihe Neotrasiteľná nádej chcem vyzdvihnúť najmä dve veci. V poslednej kapitole ma potešila strana, na ktorej boli k rôznym problémom konkrétne Božie prisľúbenia, ktoré si osobne zvýrazním a v prípade núdze rýchlo nájdem, uvítala by som aj viac, no považujem to za výzvu, aby som ich hľadala a našla sama 🙂 Za najdôležitejšie však považujem to, že kniha nás nabáda, aby sme sa venovali Svätému písmu. Táto kniha kníh si zaslúži našu osobitnú pozornosť, ktorú by sme jej mali venovať každý deň aspoň na pár minút. V správny čas nám práve skrze ne, dá odpoveď či uistenie tam, kde potrebujeme!

„Zvoľte si nádej, nie zúfalstvo. Vyberte si život, nie smrť. Vyberte si Božie prisľúbenia.“

Ak vás moja recenzia zaujala, môžete si ju pohodlne kúpiť na kumran.sk Ak ste ešte nemali to šťastie čítať knihy od Maxa Lucada vrelo vám odporúčam moje srdcovky: Zázrak v kaviarni Higher Grounds, Vďaka Betlehemu a Boh je s vami každý deň.

LUCADO, Max. Neotrasiteľná nádej. Prvé vydanie. Tvrdá väzba. kumran.sk 2019. 176s. ISBN: 978-80-89993-13-0