Ester Kráľovná Perzie

Ester Kráľovná Perzie
5/5 - (5 votes)

Predstavte si Perziu v jej najväčšom rozkvete. Hlavné mesto, v ktorom je jeden z najkrajších palácov, celý zo zlata a obklopený tými najvychýrenejšími záhradami. Vládne mu kráľ Xerxes, na jednej strane múdry, odvážny a nemilosrdný panovník, no na druhej strane len obyčajný muž, ktorý túži po láske a pochopení. A medzi spodinou sa ukrýva mladučká a krásna Hadassá, ktorá sa bude usilovať získať si srdce kráľa a stať sa kráľovnou Perzie. Aj o tomto je román Ester Kráľovná Perzie od Tomma Tenney a Marka Andrewa Olse.

„Čo to bolo, táto zvláštna, náhla príťažlivosť, ktorú som cítila k Bohu, tomu istému Bohu, ktorému som sa vyhýbala, ktorého som priam odmietala. Prečo som teraz cítila, že ma tak priťahuje, hoci ma dlho nezaujímal?“

Na začiatku románu sa mladej Hadasse (Jeruzalem, súčastnosť) dostane do rúk pri zvláštnej príležitosti zvytok od Ester – Kráľovnej Perzie (Perzia,niekoľko rokov pred Kristom). Začne ho čítať a dozvedá sa veci, ktoré chce kráľovná prezradiť len budúcej kráľovnej… Ester – Kráľovná Perzie, ktorá sa predtým tiež volala Hadassa, bola len obyčajným dievčaťom medzi spodinou obyvateľstva. Bola sirotou, o ktorú sa staral Mardochej. Obaja ukrývali veľké tajomstvo. Boli židovského pôvodu. Mladej Hadassi sa však dostane milosti, o ktorej sníva veľa dievčat.

„Potom som vedela, že byť zvolená za kráľovnú je jediný spôsob, ako napraviť svoj život – a aj jeho. A Boh to mal v rukách.“

Hadassa (Perzia), ktorá sa postupne začína zaľubovať do Jesseho, je nasilu odvedená do kráľovského paláca, kde ako jedna z pannien dostane možnosť stať sa kráľovnou. Musí sa ale zapáčiť kráľovi. Zmietaná medzi láskou k Jessemu, príťažlivosťou k Bohu a zodpovednosťou k svojmu židovskému pôvodu, sa postupne Hadassa začne vnútorne meniť a prijíma svoj osud. Stane sa z nej jedna z favoritiek na kráľovnú a tak isto aj jedna z najobľúbenejších dievčat v háreme. Je tichá, milá, pokorná a ochotná pomôcť každému. Snaží sa pripraviť na noc s kráľom, najlepšie ako vie a pozorne počúva rady od najvyššieho eunucha, ktorý kráľa veľmi dobre pozná.

„Ale aj vtedy Boh s nami kráča tým sklamaním. Nie sme pre neho druhoradé osoby iba preto, že nás život dostal  „na kolená“ – či už naším vlastným pričinením, alebo inak. Aj tak verím, že on dokáže robiť naším prostredníctvom veľké veci.“

Možno sa budete na začiatku románu mierne strácať, lebo obidve hlavné postavy sa volajú rovnako, ale po pár stranách vás román vtiahne do Perzie a všetko pochopíte. Kniha bola napísaná veľmi zaujímavým spôsobom. Ester sa prihovára doslova tebe! Čitateľku oslovuje ako najdrahšiu priateľku a prezrádza všetky dôležité veci zo svojho života. Román ma zaujal štýlom písania, ako aj samotným dejom.

„Tvoj príbeh sa ešte neskončil, Hadassá. Ja verím, že sotva začal.“

Postava Ester sa mi nesmierne páčila. Páčila sa mi jej vnútorná premena, odhodlanie, nebojácnosť a pokora, s akou musela všetko zvládať, aj keď už bola kráľovnou. Možno by sme čakali, že keď sa stane kráľovnou, jej život sa premení na rozprávku, ale nakoniec to tak vôbec nie je. Hadassá musí stále s niečím bojovať, či už vnútorne alebo aj navonok, proti nepriateľom židov. Začítajte sa aj vy do nádherného románu z čias veľkolepej Perzie a nechajte sa očariť mladou, krásnou a nevinnou Hadassou!

Ak vás recenzia zaujala, knihu si môžete zakúpiť na zachej.sk

TENNEY, Tommy a ANDREW OLSE, Mark. Košice:Zachej.sk 2018, s 351. ISBN 9788081791017