Škatuľa od topánok

Škatuľa od topánok

Vianočný príbeh

Príbeh Škatuľa od topánok je síce krátky, no veľmi nevšedný a krásny. Timmy počas celého príbehu nosí starú škatuľu od topánok stále pri sebe. Keď ju musí položiť, vždy len na také miesto, aby ju mal nadohľad. Hoci sa ho všetci dookola vypytujú, čo sa v nej ukrýva, Timmy vždy s pokojom odpovedá: „len také veci“. Nik netuší, čo také vzácne môže nosiť stále so sebou tento malý chlapec.

Malý Timmy sa dostal do pestúnskej rodiny, pretože jeho rodičia sa o neho nemohli naďalej starať. Otec sa dostal do väzenia a matka nemala dosť finančných prostriedkov, aby sa mohla o neho dobre postarať. A hoci bolo pre ňu ťažké vzdať sa ho, urobila to pre jeho lepšiu budúcnosť. Do nového domova si doniesol málo osobných vecí a tajomnú starú škatuľu od topánok. Jeho pestúnom Mary a Davidovi bola krabica síce podozrivá, no boli takí šťastní, že majú doma dieťa, že im to bolo v konečnom dôsledku úplne jedno.

„Sledoval Timmyho od chvíle jeho počatia. Zrátal každý vlas na jeho hlave a vedel, čo je v jeho srdci. A čakal na deň, keď to dieťa príde k nemu s tým, čo mu mohlo ponúknuť.“

Hneď po prečítaní mi bolo jasné, že táto kniha nie je obyčajná kniha. Istým spôsobom mi pripomenula knihu Malý princ od Antoine de Saint-Exuperyho. Je to totiž kniha, ktorá má čo ponúknuť malým i veľkým čitateľom. Všetci sa z nej môžeme naučiť akú silu má úprimná detská viera.

„Všetci zadržali dych, keď prišiel rad na Timmyho, aby položil svoj dar k jasličkám, v ktorých spal Ježiško. Timmy v skvostnom kráľovskom odeve s vyšperkovaným turbanom pôsobil ozaj vznešene. Vo svetle reflektorov ozdoby na jeho oblečení žiarili. V oboch rukách niesol starú zodratú škatuľu s červeným vrchnákom a nápisom „Bežecké topánky“ naboku a veľmi vážne a úctivo ju daroval dieťaťu v jasličkách.“

Príbeh Škatuľa od topánok ma natoľko fascinoval, že som sa rozhodla prečítať ho aj našim deťom. Túžim po tom, aby aj ony vedeli darovať Bohu to, čo malý Timmy. Už teraz vedia často krát vo svojich modlitbách darovať a odovzdať Bohu to, čo majú na srdci, ale chcem, aby možno aj prostredníctvom príbehu pochopili, prečo je to také dôležité. A pevne dúfam, že na to nezabudnú ani keď dospejú. Lebo musím sa priznať, ja niekedy zabúdam 🙁

Francine Riversová ma touto knihou veľmi prekvapila. Som až prekvapená, ako dokázala na tých pár stránok, ktoré som prečítala v priebehu necelej hodinky vtesnať taký krásny a silný príbeh.Na konci knihy autorka vyrozprávala aj Ježiškov vianočný príbeh. Bolo by fajn keby existovalo viac podobných kníh, ktoré sa takto jednoducho priblížia deťom i dospelým.

RIVERSOVÁ, FrancineŠkatuľa od topánokPrvé vydanie. kumran.sk 2017. 80s. ISBN: 978-80-89487-91-2