O nič ustarostení

O nič ustarostení

Myslím, že vydavateľstvo Kumran nemohlo knihu O nič ustarostení vydať v lepšom čase. Práve teraz keď je pandémia COVID-19 a mnoho ľudí stráca mnohé zo svojich istôt, všetci potrebujú nielen nádej na lepší zajtrajšok, ale aj pokoj do svojho vnútra. Ja sama som zvažovala, či vôbec popri všetkom, čo sme mali na pleciach, zvládnem čítať ešte aj nejakú knihu. Po knihe O nič ustarostení som pokukávala už dlhšiu dobu, až som sa napokon zlomila a pustila sa do čítania…

Neverím, že sú nejaké náhody. Kdesi som počula, že náhody sú len pripomenutím toho, ako sa Boh o nás úžasne stará. Boh vedel, že som potrebovala počuť slová uistenia, že On je nad všetkým, že sa nemám starostiť. Táto kniha mi pomohla prekonať náročné obdobie a pomohla mi upokojiť vnútro. Popri jej čítaní som si začala aj častejšie čítať z Biblie a tiež častejšie sa modliť Novénu odovzdanosti. S touto kombináciou som s pokojom začala zvládať aj náročnejšie situácie. Čím viac som sa upokojovala, tým viac podnetov na nepokoj mi bolo zasielaných, to tiež určite nebola náhoda, no z iného zdroja. Zlý chcel zničiť pokoj, ktorý som si vybudovala. No Boh sa nedal zahanbiť. Rovnakými slovami ma opäť uistil nečakane v románe Most na Belle Island, ktorý som začala čítať hneď po tejto knihe. 🙂

„O nič nebuďte ustarostení. Ale vo všetkom modlitbou, prosbou a so vzdávaním vďaky prednášajte svoje žiadosti Bohu.“(Filp, 4.6)

Jediné, čo som ľutovala po jej prečítaní bolo, že som po nej nesiahla už skôr. Neurobte rovnakú chybu ako ja. Ak prežívate náročné obdobie, siahnite po tejto knihe. Štruktúra knihy bude vyhovovať snáď každému. Kniha je rozdelená do štyroch častí a kapitoly majú primeranú dĺžku, ktoré som si tiež dávkovala po častiach a rozjímala nad nimi. Našla som v nej veľa podnetných myšlienok a úryvkov z Biblie, takže tá moja je popodčiarkovaná ako vysokoškolské skriptá. 🙂 A ak patríte k tým, ktorí sa radi vracajú k podnetným úryvkom z Biblie, poteší vás, že na konci knihy sú citované časti pekne pohromade.

„Keď vás nabudúce prepadne strach z budúcnosti, radujte sa z neobmedzenej Božej vlády. Radujte sa z toho, čo už vykonal. Radujte sa z toho, že dokáže aj to, čo vy nedokážete.“

Ak vás oslovil autor Max Lucado, určite siahnite aj po ďalších jeho podnetných knihách. Medzi moje tri najobľúbenejšie patrí: Neotrasiteľná nádej, Boh je s vami každý deň a Zázrak v kaviarni Higher grounds.

V poslednej dobe som nemala moc času na písanie, keďže sa nám narodil nový člen domácnosti. No verím, že v blízkej dobe spíšem recenzie na všetky podnetné knihy, ktoré som mala možnosť čítať počas tohto nádherného, ale aj náročného času. Na záver recenzie sa s vami chcem rozlúčiť jedným z mojich obľúbených veršov tejto knihy:

Nechajte svoje starosti na Boha. Nechajte ho, nech sa o ne postará. Nechajte ho urobiť to, čo je ochotný urobiť: „A Boží pokoj, ktorý prevyšuje každú chápavosť, uchráni vaše srdcia a vaše mysle v Kristovi Ježišovi.“ (Filp, 4.7)

LUCADO, Max. O nič ustarostení. Kumran.sk Prvé vydanie.. 2020. 176s. Tvrdá väzba. ISBN: 978-80-89993-26-0