Tisíc darov

Tisíc darov

Žime naplno tu a teraz

Kniha Tisíc darov je jednou z tých, ktoré človeku nezchádzajú z mysle. Hoci som ju čítala dlhší čas (kvôli rôznym okolnostiam) myslím, že som si ju o to viac užila. Jej posolstvo sa mi viac a viac vrývalo pod kožu. Dennodenne som sa cvičila častejšiemu chváleniu Boha, za malé i nekonečné dobrodenia. Pri modlitbe som bola zvyknutá chváliť, ďakovať a prosiť, ale nebola som zvyknutá chváliť a ďakovať počas celého dňa. Vďaka Ann Voskampovej som začala vidieť novými očami a inak prežívať aj obyčajné dni a síce, s neustálou chválou na perách.

„A pri spätnom pohľade vidím, že táto každodenná disciplína vďačnosti je cestou ku každodennej praxi potešenia v Bohu….“

Autorka nás počas knihy prevádza starosťami a radosťami svojho života. Rovnako ako iní ľudia, aj ona si vo svojom živote prežila krušné chvíle a dovolím si povedať, že možno aj horšie. Hoci jej cesta k neustálemu ďakovaniu bola dlhšia, o to krajšie sa mi zdá, že sa o tento nádherný spôsob prežívania radosti a vďačnosti chce podeliť prostredníctvom knihy Tisíc darov so svojimi čitateľmi.

Myslím, že je asi každému človeku prirodzenejšie ďakovať Bohu v krásnych etapách svojho života. Možno to už robíme aj automaticky, možno vôbec nemáme potrebu ďakovať. Ale ďakujeme Bohu aj ťažkých chvíľach? A ďakujeme za veci, ktoré sa nám zdajú smutné či neúnosné? Koľko existuje ľudí, čo sú tohto schopní? Ďakovať a chváliť keď sa utápame v žiali či duchovných skúškach, ako sa to dá?

Perspektíva, to , ako vidím, je kľúčom, aby som mohla vstúpiť do Jeho brán. Môžem to urobiť len vzdávaním vďaky. Ak do môjho vnútorného oka cez všetko prenikol Boh, prečo by som nemala vzádávať vďaku za všetko? A ak môžem vzdávať vďaku za dobré veci, za ťažké veci, úplne za všetko, budem môcť vojsť do večnej slávy. Život v Jeho prítomnosti je najplnšia radosť a videnie ukazuje cestu. „

Nesmieme nikdy zabúdať na dôležitú pravdu, Boh si vie všetko použiť na dobré. A presne tak to je aj s tým ťažkým v našich životoch. V danej chvíli sa nám to tak určite nezdá (ani mne samozrejme), no s odstupom času, ktorý niekedy predstavuje aj roky, uvidíme, že zdanlivé zlo nás posunulo niekam vyššie. Aj to je jeden z dôvodov prečo ďakovať v takomto čase.

„Od toho, ako sa pozeráme, závisí naša radosť. Uzri slávu a buď držaný Bohom. Od toho ako pozeráme, závisí, ako žijeme… ak žijeme.“

Vďaka novému pohľadu, vďaka chválam Bohu za všetko aj to bežné sa mi zmenili obyčajné dni a zmenila som sa aj ja sama. Vôbec som nečakala takúto krásnu premenu môjho vnímania a môjho srdca. Veci, ktoré ma ešte pred pár mesiacmi hnevali už neberiem tak vážne, pretože sa viac zameriavam na prežívanie a užívanie si všetkého, čo mi dobrý a milosrdný nebeský Ocko dal.

Myslím, že keby si každý, kto prečíta túto knihu vzal príklad z autorky a začal by spisovať tisíc darov od Boha, verím, že by prišiel k rovnakému záveru ako ona a síce, že Boh nám dáva oveľa, oveľa viac ako tisíc darov.

Knihu Tisíc darov od Ann Voskampovej som sa rozhodla prečítať hneď po prečítaní knihy Cestou zlomenosti, ktorá veľmi obohatila moje srdce. Po prečítaní jej druhej knihy sa neviem dočkať jej ďalšej knihy! Myslím, že moja recenzia ani zďaleka nevystihla všetko, čo mi kniha dala, dúfam však, že som zasiala aspoň semienko do vašich sŕdc a možno sa tiež odhodláte nielen prečítať knihu, ale aj neprestajne chváliť a ďakovať už dnes, podobne ako ja.

1. Detská radosť z nečakaného daru.
  2. Čerstvo upečený domáci bochník chleba.
  3. Vychádzajúce slnko, ktoré mi ožaruje tvár pri robení raňajok.