Svadobná kaplnka

Svadobná kaplnka

Svadobná kaplnka, v ktorej sa nikdy nekonala žiadna svadba, stála už desiatky rokov opustená. Takmer nik v Heart’s Bend netušil, že existuje a tiež netušili, že ju postavil tréner Jimmy Westbrook, pre svoju milovanú Colette, ktorá ho nečakane opustila. Jimmy sa po desiatkach rokov konečne rozhodol zriecť sa kaplnky a predať ju, aby konečne slúžila na to, k čomu bola určená. Vôbec však netušil, že všetko napokon dopadne úplne inak.

„Predtým počula intenzívny Boží hlas. Z času na čas k nej prehovoril v tichosti, ale nikdy nemala čas na to, aby sa Boha opýtala, čo chcel on. Ale hlboko v srdci to vedela. Ju. Chcel ju.“

Taylor a Jack sa po krátkej známosti spontánne vzali. Ani nie po šiestich mesiacoch manželstva začínajú svoje rozhodnutie prehodnocovať. Taylor vníma, že Jack ukrýva vo svojom srdci skrytých démonov z minulosti. Ak jej však nebude plne dôverovať a bude potláčať svoje problémy, môže úplne zničiť ich manželstvo. Aj keď Jack vie, že svadba s Taylor je to najlepšie, čo sa mu v živote mohlo stať, nedokáže jej povedať o svojich citoch. Zranenia z detstva držia jeho srdce v okovách a on nemá odvahu riskovať pre lásku. Na scéne sa však objavil jej bývalý, ktorý je odhodlaný získať Taylor späť za každú cenu. Postaví sa Jack svojim démonom a začne bojovať za svoje manželstvo?

„Pod povrchom hrdinstva a sebavedomia Taylor zacítila správanie chlapca z malého mesta Heart’s Bend. Ten chlapec bojoval s démonmi, ktorých videl jedine on sám. Využil všetky svoje zručnosti a talent na to, aby sám seba vyliečil. No Taylor ešte zatiaľ  nezistila, či mu jeho vlastné pokusy pomáhajú k celistvosti, alebo sa stáva viac zraniteľný.“

Po úteku z Heart’s Bend sa z Colette Greerovej stala úspešná herečka. Šesťdesiat rokov darovala kariére a teraz na jej konci, nemá takmer žiadnu blízku rodinu. Colette žila samotárskym životom, ak nerátame davy fanúšikov a filomvú rodinu. Sestra Peg jej zomrela síce len nedávno, no ich vzťah bol mŕtvy už dávno predtým. Pochovalo ho smutné tajomstvo, ktoré ich životy navždy rozdelilo. Jediný, kto kedy dokázal skutočne rozveseliť Colettino zranené srdce bol Jimmy, no toho stratila, keď ho zradila a opustila. Aj keď sa do Heart’s Bend nikdy nechcela vrátiť, teraz vedela, že musí, pretože Jimmy vraj predáva jej svadobnú kaplnku!

„Čo ak by všemohúci Boh zlomil jej srdce tak , ako jej zlomil život? Kam by sa potom podela? Kde by mohla vkladať svoju nádej?“

Rachel Hauck ma svojim románom Svadobná kaplnka dostala. Pri jej čítaní som mala pocit, akoby som čítala skutočný príbeh a nie fikciu. Príbeh podáva veľmi verne a opisy postáv či miest som si dokázala veľmi jednoducho predstaviť. Jediné, čo mi v príbehu chýbalo bolo viac strán o Colettinej sestre Peg. Napriek tomu, že táto postava bola negatívna, žiadalo sa mi, aby autorka napísala viac o tom ako jej sebecké správanie ovplyvnilo ju, nielen ostatných. Taktiež viac o jej zraneniach, ktoré zapríčinili to ako sa správala. Kvôli Peg mnohí žili smutný, nenaplnený život. Bolo zaujímavé sledovať, ako málo stačí na to, aby sa človeku zrazu obrátil svet úplne naruby. Žiarlivosť, nepochopenie, zbytočné domýšľanie, nevypovedané slová,…to všetko ovplyvní, akým smerom nakoniec v živote pôjdeme. Rovnako aj strach z odmietnutia či z niečoho iného nás ukracuje o mnoho nádherných chvíľ v živote, hoci možno je ten strach úplne bezdôvodný. A to nielen vo fiktívnych príbehoch, ale aj skutočných životoch.

„Pretože ak sa Boh takto o neho staral, dokonca ho použil na to, aby požehnal niekoho iného, potom sa Jack nemohol vyhovárať. Boh mal pre neho pripravenú únikovú cestu.“

Príbeh Svadobná kaplnka vám však neprinesie len oddych. Autorka nás na konci knihy „skúša“ a kladie nám otázky, nad ktorými sa môžeme hlbšie zamýšľať, či o nich diskutovať s priateľmi. Tak napríklad: „Môžeš využiť obraz Peg na to, aby si si uvedomila, aké nebezpečné môžu byť takéto postoje? Hovor o chvíľach vo svojom živote alebo o živote niekoho iného, koho poznáš, kedy si bola svedkom toho, že chyby poslúžia na niečo dobré. Ako by sme mohli učiť naše deti a seba, aby sme zvažovali svoje slová?…“ Tento príbeh je skutočné hlboký, dotýka sa viacerych citlivých tém, ktoré sa bežne odohrávajú aj v našich životoch. Dôležité je ako sa k nim postavíme a či si k svojim rozhodnutiam a úvahám prizveme aj Boha na pomoc a nebudeme sa snažiť zvládnuť všetko len sami svojimi vlastnými silami.

Ak vás zaujala autorka odporúčam vám aj ďalšie jej knihy Písací stôl a Svadobné šaty. Prajem krásne chvíle pri čítaní 🙂

Ak vás moja recenzia na knihu Svadobná kaplnka zaujala môžete si ju kúpiť na kumran.sk

HAUCK, Rachel. Svadobná kaplnka. ver.sk Mäkka väzba. Prvé vydanie. 246s. ISBN: 978-80-89793-46-4