Nevesta z Ivy Greenu

Nevesta z Ivy Greenu

Historky z Ivy Hillu 3

Julie Klassenová si ma získala už po prvých svojich knihách. Väčšinu jej príbehov som si vychutnávala na jeden šup, keďže išlo o jednodielne príbehy. Autorka ma prekvapila, keď sa rozhodla napísať viac dielny príbeh. Pred čítaním všetkých troch dielov som čakala, ako si autorka poradí z touto ťažkou úlohou. Napísať viac dielny román sa totiž nepodarí každému spisovateľovi. Julie Klassenovej sa to na prvý krát podarilo veľmi dobre. Žiadny z troch dielov nebol výrazne lepší ani horší od ostatných. Informácie a súvislosti, ktoré mi možno chýbali v prvom či druhom, krásne doplnila v treťom diele Nevesta z Ivy Greenu. Dúfam, že vás moja recenzia povzbudí prečítať si celú túto vydarenú sériu kníh 🙂

„Jane sa zobudila, prudko dýchala a na perách mala ospravedlnenie. Uľavilo sa jej, keď zistila, že to bol len sen. Aj tak sa jej hrôza držala ako štipľavý dym.“

V treťom diele sa autorka opäť vracia k hlavnej hrdinke z prvého dielu Jane, ktorá to nemala v živote ľahké. V príbehu sa začínajú vynárať nové skutočnosti z jej minulosti. Jane však vďaka viere našla novú pôdu pod nohami, ktorá jej dáva silu ustáť všetko, čo jej príde do cesty. Do dedinky prichádza aj nová postavička, záhadná krajčírka Madame Victorine. Na prvý pohľad je z jej vystupovania jasné, že skrýva nejaké temné tajomstvo. Napriek tomu sa ju snažia obyvatelia Ivy Hillu prijať s otvorenou náručou a poskytnúť jej pomocnú ruku. Naučí sa nová krajčírka dôverovať ženám z Ivy Hillu? Dokáže prijať ich nezištnú pomoc? Čo si o nej pomyslia, keď odhalia pravdu, ktorá môže zničiť začiatok jej nového života?

„Teraz tu leží v malej miestnosti, v ktorej je prievan, ďaleko od rodiny bývala riaditeľka dievčenskej školy v posteli pre vychovávateľku, ale bez výhod s touto pozíciou – bez žiaka, ktorého by učila, bez platu, bez rešpektu. Spomenula si na to, ako sa cítila urazene, keď jej pán Drake ponúkol miesto vychovávateľky. Vtedy cítila výsmech. Nikdy si nemyslela, že je zbytočná, ale je to to Boží spôsob, ako ju ešte viac pokoriť?“

Mercy Groveová prežívala zrejeme najťažšie chvíle svojho života. Jej rodičia rozhodli, že musí zatvoriť dievčenskú školu, ktorú otvorila v rodičovskom dome. Jej brat George sa doň nasťahuje so svojou manželkou Helenou. Nielenže prišla o nezávislosť a príjem, ale aj o to čo najviac milovala. O učenie. Teraz bude musieť žiť ako trpená slobodná stará dievka v dome svojho brata. Po rokoch nezávislého života sa jej to zdalo nepredstaviteľné. Keď ju navyše švagriná požiada, aby sa presťahovala do podkrovia ku služobníctvu, do pohára jej zúfalstva padne posledná kvapka. Prehltne svoju pýchu a príjme miesto guvernantky od muža, ktorý jej vzal možnosť adoptovať malú Alice? Dokáže Boh rozmotať problémy, v ktorých jej život uviazol?

„Čím dlhšie boli preč, tým menej sa im chcelo vrátiť. Ich vzájomné puto sa prehlbovalo a pracovné povinnosti neboli odrazu také podstatné.“

Nevesta z Ivy Greenu bola krásnym zakončením, tejto vydarenej série. Autorka doplnila životné príbehy viacerých postáv v knihe. Niektoré na druhej strane nechala otvorené a ich ďalšie osudy si môžeme len domýšľať. Alebo nás ešte niekedy prekvapí a doplní aj tie? Každopádne sa mi na jej knihách páči najmä to, že postavy sa opierajú o tú najdôležitejšiu istotu v živote. O Boha. Páči sa mi jednota tejto dedinky a hlavne žien, ktoré sú vždy ochotné pomáhať. V súčasnom svete mi chýba najmä toto! Mnohí ľudia teraz žijú len sami pre seba. Žijeme v panelákoch a netušíme nič o ľuďoch, ktorí bývajú na druhej strane steny. Boli by nám ochotní pomôcť v núdzi? Boli by sme ochotní pomôcť my im? Skúsme si viac všímať ľudí zo svojho okolia. Skúsme viac vnímať a viac ponúkať svoju pomocnú ruku. Skúšajme hľadať Krista v ľuďoch okolo nás! „Veru, hovorím vám: Čokoľvek ste urobili jednému z týchto mojich najmenších bratov, mne ste urobili.“ (Mt,25:40)

Ak sa vám páčila moja recenzia na knihu Nevesta z Ivy Greenu, určite si ju prečítajte! Odporúčam vám aj ďalšie moje obľúbené knihy od Julie Klassenovej: Slúžka z Fairbourne Hall, Maliarova dcéra, Tichá guvernantka, Panie z Ivy Cottage a Hostinec z Ivy Hillu.

Prajem príjemne čítanie vaša knihomoľka

KLASSENOVÁ, Julie. Historky z Ivy Hillu 3: Nevesta z Ivy Greenu. Prvé vydanie. i527.net 2020. Pevná väzba.  408s. ISBN: 978-80-89822-42-3